1950 Le Mans The gloly of PANHARD

1950年6月24〜25日に開催された、第18回ル・マン24時間レース。
この大会において、PANHARD DYNAをベースとしたスペシャルが7台参加。その内5台が完走。最高位22位で、性能指数賞を受賞しております。


The Raymond Gaillard #56 Callista RAN as raced to 28th place at Le Mans 1950 by Raymond Gaillard - Pierre Chancel.
Panhard 600cc Flat Twin.

Antonio MongeとRobert Roweが大戦後の40年代に、PANHARD DYNAをベースに受注生産でスペシャルボディのスポーツカーを製造しておりました。DYNAベースのスポーツカーは多々造られましたが、DBと共に最も成功したメーカーで、後に量産車として ARISTAブランドを名づけます。このクルマは、まだ ARISTAを名乗っていなかった頃のもの。28位でフィニッシュ。



The Louis Eggen #57 Panhard Dyna X84 as raced to 29th place at Le Mans 1950 by Louis Eggen- "Escale".
Panhard 600cc Flat Twin.



The Automobiles Deutsch et Bonnet #59 DB Tank as raced to 59th place(Did not finish) at Le Mans 1950 by Georges Guyot -
André Chaussat.
Panhard 600cc Flat Twin.



The Guy Lapchin #54 Panhard Dyna X84 Sport as raced to 40th place(Did not finish) at Le Mans 1950 by Guy Lapchin - Charles Plantivaux.
Panhard 611cc Flat Twin



The Auguste Lachaize #55 Panhard Dyna X84 Sport as raced to 26th place at Le Mans 1950 by Auguste Lachaize -
Albert Debille.
Panhard 600cc Flat Twin.



The Automobiles Deutsch et Bonnet #58 DB Tank as raced to 23th place at Le Mans 1950 by René Bonnet - Élie Bayol.
Panhard 600cc Flat Twin.



The Ets. Monopole #52 Monopole X84 Tank as raced to 22th place at Le Mans 1950 by Jean de Montrémy-Jean Hémard.
Panhard 600cc Flat Twin.
この年ル・マンで性能指数賞を受賞したクルマ。